måndag 16 juni 2014

Är vi prylgalna?

Ja man kan tro att vi har blivit det i alla fall.

Årets semester är helt kört åt skogen i alla fall när det gäller utlandet. Men det har vi vetat länge då vi plötsligt har blivit prylgalna. eller åtminstone jag.

Året började med att jag behövde en ny laptop, ja inte för att jag egentligen behövde en då jag har en alldeles egen stationär dator som är min speldator. Jag jag spelar spel, mer om det en annan dag i ett annat inlägg. Men en laptop är bekvämt att ha i soffan m.m

Någon månad senare fick jag och gubben för oss att vi behövde en varsin surfplatta. Ja det börjar redan låta bedrövligt prylgalet när det gäller mig då jag redan satt med min Samsung Galaxy Note 2 som är på 5,5 tum.

Det blev sedan renovering av vår lägenhet och ut åkte soffbord och soffa. In med nytt!!

Sonen har en egen Ipad och döttrarna varsin skoldator, men nu när dom slutade så skulle dom tillbaka till skolan. Alla 3 barnen ville plötsligt använda sig av min speldator som jag är rädd om och helst inte ville låta dom ha den men jag hade ju inte hjärta att säga nej. Sambo som har en egen laptop vägrar att låta barnen röra den och man kan bara komma in i den med ett av hans fingrar. Så fingret ska vi knippsa av om han dör innan mig och han har den datorn kvar så jag kommer åt alla bankkonton. Ha ett finger i frysen för att logga in låter dock inte så kul.

Så jag satte hårt mot hårt. Låt barnen spela på din laptop eller köp dom en dator!

Ja då sprang gubben och köpte dom en stationär speldator som dom får dela på.

Ja sedan var det ju då problemet med min mobil som man kan läsa om här och här. Nu ska ju alla mobiler tillbaka så vi kan avsluta våra abonnemang hos 3 och i lördags var vi hos Telenor och tecknade nya och därav fem nya mobiler.
Nu är det så att min Samsung Galaxy Note 2 är köpt på Net on Net så den ska inte tillbaka men jag har ändå en ny mobil nu Samsung Galaxy Note 3. 2 är vit och 3 är svart och jag älskar dom båda. Jag får väl byta mobil efter kläderna nu då. 3:an är för övrigt 0.2 tum större än 2:an.

Det har varit ett helt galet halvår av inköp. Förhoppningsvis är det väl slut med det nu så vi åtminstone kan lämna landet nästa sommar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-