fredag 4 juli 2014

Apan känner alla men ingen känner apan ...

Ärligt talat! Vad är en vän? Är det dom som man har på facebook? Satt just och kollade min vänlista och varför skriver jag om strax.

Men när jag kollade den så ser jag INTE en enda vän .. Det är mina barn, deras vänner, pojkvänner och deras föräldrar.Barnens engelska släktingar. Det är mina släktingar som jag inte träffar, det är barndomskamrater som jag inte pratar med. Det är klasskompisar jag inte pratar med. En nyfunnen avlägsen släkting boendes i USA pratar jag med lite då och då visserligen.

Även några vänner från tiden i England men vi pratar inte direkt nu heller.

Sedan finns det 3st ... en jag träffar 1 - 2 gånger om året, mer än så är det inte. Och en som var min bästa vän för 10 år sedan som jag pratar lite med, men inget mer än så. Och min bror som jag inte träffar så mycket.

Så där har ni mina s.k vänner ...

Dagen innan midsommar så gjorde jag något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag gick med i en facebookgrupp som går ut på att skaffa sig vänner. Fick genast en massa gensvar och blev vän med många, efter ett tag började jag undra vilka är dessa personer egentligen som nu plötsligt var mina vänner? En fick för sig att jag ville ha en sambo till och jag kände ganska snabbt osmak och insåg att jag hade blivit vän med flera stycken Gubbar med skägg. Japp allihop utan en kille var gubbar och alla hade dom skägg. Visst ålder och utseende spelar absolut ingen roll men när en av dom trodde att jag ville ha en sambo till så började man ju undra vad dom andra egentligen ville. Det var även kvinnliga vänner jag fick och några pratade jag lite med på direkten och det kändes lite kul.  På midsommarafton så insåg jag att han som ville bli min sambo nr 2 bor i samma förort som jag, VIPS var han borta ur min vänlista.

Nu när jag sitter här hemma ensam så kollade jag runt lite på facebook och inser att jag har inte pratat med dessa nya vänner sedan i midsommar och jag vet helt ärligt inte ens vad jag ska säga till dom. En del har jag inte ens pratat med alls. Så jag raderade dom alla just nu och jag satt och funderade på VARFÖR står det "Vänner" på alla för? Dom jag behåller som "vänner" är ju mina barn, mina släktingar, mina klasskompisar, barndomskramrater m.m Men ingen är mina vänner ...

Helt ärligt så känner jag mig som "Apan känner alla men ingen känner apan" för det är just så det är ...

När fy vad deprimerat det låter nu, men det är så det är, jag har ingen riktig vän.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-