lördag 10 maj 2014

Inspirerad idag

Att läsa viktbloggar är något jag drar mig för för jag blir bara påmind om hur misslyckad jag är. Men som förra året när jag väl nu bestämt mig för att gå ner så försöker jag ta tag i att läsa och följa andra bloggar för att bli peppad och inspirerad.

Idag ramlade jag in på en blogg Saras viktiga resa och jag blev riktigt inspirerad av henne då hon har lyckats gå ner från 200kg till 160kg sedan Januari 2013. Hon får stöd av sin sambo som även han behöver gå ner i vikt och dom kämpar tillsammans. Helt underbart! :-D

Själv så har även jag världens bästa sambo som behöver gå ner i vikt men vi är aldrig starka samtidigt och jag är enormt svag jämfört med honom. Och ofta lyckas jag dra honom med mig ner. Hade det inte varit för mig så hade han varit smalare idag. Så jag är enormt impad av denna Sara och hennes sambo då jag själv måste vända mig till Sahlgrenska för att komma igång och få stöd. Men förhoppningsvis så får jag denna styrkan en dag så jag kan klara mig själv.

Här är en till som jag blev riktigt impad av när jag läste denna artikeln om Joakim som har gått ner 100kg och är nu fitnessmodell.

Så läsa om andra överviktiga som kämpar med sin vikt imponerar mig nu väldigt mycket nu när jag själv försöker.

Jag blir imponerad av dom annars med men jag ser det ofta som att jag själv är misslyckad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-